جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
سرخط خبرها

خلاقیت در گردشگری پس از شیوع کرونا

  • کد خبر: ۵۱۰۵۹
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
خلاقیت در گردشگری پس از شیوع کرونا
شیوع کووید ۱۹ غمنامه‌ای انسانی است که آثار مستقیم و ویرانگری بر بسیاری از مشاغل، از جمله صنعت گردشگری گذاشت.
ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛ تارنمای euromonitor به تازگی بخش اول یک گزارش دوبخشی را منتشر کرده است. این گزارش قرار است نگاهی بیندازد به مفاهیم خلاقانه برای کمک به تسریع روند بازگشت و بهبودی اوضاع. بخش اول این گزارش که امروز خلاصه‌ای از آن را منتشر خواهیم کرد، با تمرکز بر ۲ قاره اروپا و آمریکا نگاشته شده است.

 

ابر‌های سیاه بر فراز اروپا

بدون شک، اروپا در این همه گیری شاهد یکی از سیاه‌ترین دوره‌های تاریخی خود پس از جنگ جهانی بوده است. بازگشایی اتحادیه اروپا در اوج همه گیری، موجب شد وقفه‌ای در وضعیت این قاره ایجاد شود، اما همین وقفه و تنفس هم خالی از چالش نبود. قوانین مدام تغییر می‌کردند و سیستم به کلی غرق در آشفتگی و بی سامانی بود. گردشگران (همان خون‌هایی که در رگ‌های صنعت گردشگری جریان داشتند) در سال ۲۰۲۰ ناگهان ناپدید شدند و مقاصد گردشگری اروپایی را به تجدیدنظر درباره قواعد بنیادین خود واداشتند. بازآفرینی و نوآوری از طریق واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بسیار فراگیر شد. برخی از این مناطق به سراغ مردم محلی رفتند و اپلیکیشن‌هایی ارائه کردند که فعالیت‌ها و تور‌هایی در «مسیر‌های کمتر شناخته شده» به مردم محلی پیشنهاد می‌کردند. دیجیتال سازی سفر‌های مشتریان ادامه یافت و استفاده از فناوری هوش مصنوعی (AI) در کنار اتوماسیون (خودکارسازی) به منظور برطرف کردن نقاط ضعف این سرویس‌ها گسترش یافت. اپلیکیشن‌های تلفن همراه شفافیت خود را در زمینه عملکردهایشان و آثار زیست محیطی سرویس هایشان بالا بردند.

 

قاره آمریکا؛ ورق برمی گردد

کشور‌های این قاره هم چنان در محاصره ویروس کرونا هستند. در ایالات متحده، با اعلام پیروزی بایدن در انتخابات اکتبر ۲۰۲۰، فرصتی برای شروع دوباره و استفاده از سفر و صنعت گردشگری به عنوان ابزاری برای بهبود اوضاع فراهم آمده است. پیش بینی می‌شود کسب وکار‌های گردشگری این کشور در طول ۵ سال آینده استفاده خود از هوش مصنوعی را به ۶۱ درصد برسانند. ۵۷ درصد از آن‌ها اینترنت اشیا عرضه خواهند کرد و ۲۵ درصدشان قصد دارند در بخش روباتیک سرمایه گذاری کنند.
 
کشور‌هایی مثل جمهوری دومینیک به فناوری روی آوردند تا به گردشگران اطمینان دهند مقصد امنی برای مسافرت هستند. آن‌ها این کار را از طریق دادن اطلاعات واقعی و در لحظه درباره موارد ابتلا به کووید ۱۹ و تعداد جان باختگان، و با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ژئولوکیشن انجام می‌دهند. این کشور هم چنین بسته‌های بیمه‌ای کووید ۱۹ را به مسافران ارائه می‌کند تا اگر در طول سفر به کرونا مبتلا شدند، بتوانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. در آرژانتین، طرحی با عنوان «تصور کن» ایده ساده، اما تأثیرگذار گذرنامه سبز را مطرح کرده است. آن‌ها مراجعه کنندگانشان را تشویق می‌کنند مسیر سفر شخصی خود و آثاری را که بر محیط زیست می‌گذارند ثبت کنند.
منبع: blog.euromonitor.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->